+36 45 445 001
4642 Tornyospálca, Ady Endre u. 2-4.
LEGFRISSEBB HÍREK

Helyi termelői piac fejlesztése Tornyospálca településen

2022-11-01

Helyi termelői piac fejlesztése Tornyospálca településen

A projekt keretében a 2020-ban - a VP6-7.2.1-7.4.1.3-17 kódszámú felhívás keretében, a 1860318854 projektazonosítójú támogatási kérelem alapján - felépített… 

Helyi termelői piac fejlesztése Tornyospálca településen

2022-11-01

Helyi termelői piac fejlesztése Tornyospálca településen

A projekt keretében a 2020-ban - a VP6-7.2.1-7.4.1.3-17 kódszámú felhívás keretében, a 1860318854 projektazonosítójú támogatási kérelem alapján - felépített helyi termelői piac építészeti fejlesztése, valamint eszközellátása valósul meg.


A projekt a VP6-7.2.1-7.4.1.3-17 azonosítószámú Helyi termékértékesítést szolgáló piacok infrastrukturális fejlesztése keretében kialakított piactérrel együtt, annak továbbfejlesztéseként, eszközökkel ellátva képez egy természetes egységet.
A projekt keretében az épületben üzlethelyiségeket, gombavizsgáló és piacfelügyelői irodát alakítunk ki.
A piac eszközellátottsága jelentősen bővül, mellyel az árusítható termékek körét (nyers és feldolgozott állati termékek), termelők és vevok minőségi kiszolgálását segítjük elő.

A projekt megvalósításának tervezett kezdete: 2021. 03. 16.

A projekt megvalósításának kezdete: 2021. 06. 29.

A mérföldkő elérésének tervezett határideje: 2022. 11. 15.

A mérföldkő elérésének valós időpontja: 2022. 11. 15.

A 3279830013 iratazonosítójú Támogatói Okirat kézhezvételét követően haladéktalanul megkezdődött a projekt megvalósítása. A megvalósítás kezdetének csúszása a Támogatói Okirat kibocsátásának tervezettől későbbi időpontja miatt történt. A közalapítvány Beszerzési Szabályzatának megfelelően - árajánlatok bekérésével – kiválasztásra kerültek a projekt szereplői, szállítói vállalkozói. Valamennyi támogatható tevékenység esetében új árajánlatokat kértünk be igazodva a megváltozó piaci körülményekhez.

Tevékenységek:

  1. Zárható, feszítés biztos, mobil árusító asztal (Z3)

A 3 db asztal az előírt paraméterekkel előre legyártva nem kapható, így azokat gyártói szállítással szereztük be.

  1. Hűtőpultok (Z4), háttérhűtők (Z5), hitelesíthető asztali mérleg (Z8), hitelesíthető raktári mérleg (Z9)

Az üzlethelyiség berendezései egy beszerzés keretében kerültek megvásárlásra, leszállításuk, beüzemelésük, használatbavételük megtörtént. Összességében és tételenként is a legkedvezőbb árat adó vállalkozással került megkötésre a szerződés

  1. Láda-rekeszmosó alagút LM-500

A láda és rekeszmosó a berendezés hazai gyártójától közvetlenül került beszerzésre, ugyanakkor az emelkedő árak miatt, csak 330 200 Ft-tal magasabb áron sikerült megvásárolni, mely különbözetet a Kedvezményezett saját költségvetése terhére biztosított.

  1. Hatósági, piacfelügyelői iroda kialakítása meglévő épületben (E1), Állati termékek árusítására is alkalmas üzlethelyiségek kialakítása meglévő épületben (E2), 2 kW-os napelemes rendszer kiépítése (E3)

Az építéssel járó tevékenységeket egy beszerzés keretében kiválasztott kivitelező kompletten végezte el. Összességében és tételenként is a legkedvezőbb árat adó vállalkozással került megkötésre a szerződés. A vállalkozó a tervezett munkát maradéktalanul elvégezte az eredetileg tervezetthez képest műszaki tartalmú eltérés nem volt a kivitelezés során. A kivitelezői árajánlat kedvezőbb volt a tervezettől a hatósági helyiségnél bruttó 8154 Ft-tal, az üzlethelyiségeknél bruttó 6743 forinttal, míg a napelemes rendszer estében 5177 Ft-tal.

  1. műszaki ellenőr díja (A5)

A kivitelezést műszaki ellenőr felügyelte.

  1. tervezés (A1)

A kivitelezéshez, illetve az azt megelőző beszerzéséhez szükséges építész tervdokumentációt, tervezői költségvetést a vállalkozó leszállította.

  1. Kültéri mobil kézmosó, kézfertőtlenítő egység (Z7)

A beszerzés során derült ki, hogy a beszállító kizárólagos magyarországi forgalmazója a terméknek, melyről igazolást is benyújtott. A beszerzés a tervezettől eltérően bruttó 11 430 forinttal kedvezőbb áron sikerült megvalósítani a támogatási kérelemhez képest. A 3 db egység leszállítása, beüzemelése, használatbavétele megtörtént.

  1. 1,5 t-ás targonca beszerzés (Z10)

A projekt megvalósításának kezdetét a targonca megvásárlása jelentette, mint a legelső megkötött szerződés. Az előírttól több ajánlatkérés is történt, mivel a beszerzés időszakában a targoncákból hiány volt, s a kereskedők csak a meglévő raktári készleteik terhére kötöttek szerződéseket. Az ajánlatkérés során két ajánlat azonos összegű volt, ebben az esetben a magasabb műszaki tartalom (1,5 t-val szemben 1,8 t-ás teherbírás) volt a döntő a kiválasztásnál. A targonca leszállítása, beüzemelése, használatbavétele megtörtént.

  1. áruszállító gépkocsi 0-5 fokos hűtővel, szigeteléssel (Z2), kötelező nullrevizíó (A3)

A hűtős kisteherautó beszerzése és a hozzá kapcsolódó nullrevízió természetes egységként, egy beszerzésben került beszerzésre. A megrendelést követően a szállító elvégeztette a alapjármű hűtős gépkocsivá alakíttatását, szigeteléssel, 0-5 ℃-os hűtő aggregát beszerelésével. Az átalakítás tervek, engedélyek alapján történtek. A megrendelés szerint átalakított gépkocsi átadása, használatba vétele megtörtént.

A projektelem megvalósítását veszélyeztette az időközben elszabaduló árak, melyek az autó esetében 1 333 500 Ft, míg a nullrevizói esetében 21 590 forint többletköltséggel jártak. A többletköltséget a Kedvezményezett saját költségvetése terhére biztosította.

  1. Díszfa (Z11)

15 db díszfa, melyből 8 db Vöröslevelű japán juhar (Acer japonicum), 7 db Páfrányfenyő (Ginkgo biloba) leszállításra, majd elültetésre került. Az ültetésre az eredeti tervektől eltérő helyen került sor kertészek bevonásával.

  1. kerti pad (Z12), hulladékgyűjtő (Z13), kerékpártároló beszerzése (Z1)

A kültéri használati eszközök jellegükből adódóan egy beszerzés eljárás keretében kerültek beszerzésre. Összességében és tételenként is a legkedvezőbb árat adó vállalkozással került megkötésre a szerződés.

A 3 db kerti pad, 5 db hulladékgyűjtő, 3 db kerékpártároló a leszállításukat követően elhelyezésre kerültek a piac területén.

  1. kamerarendszer (Z14), számítógép beszerzés (Z15), nyomtató beszerzése (Z16)

Az informatikai eszközök jellegükből adódóan egy beszerzés eljárás keretében kerültek beszerzésre. Összességében és tételenként is a legkedvezőbb árat adó vállalkozással került megkötésre a szerződés.

A kamerarendszer a tervezettől bruttó 182 880 Ft-tal magasabb áron került megvalósításra, mely különbözetet a Kedvezményezett saját költségvetése terhére biztosított.

  1. piacnyilvántartó ügyviteli szoftver beszerzése (A2)

A piacnyilvántartó szoftver egy webes alapú szoftver, mely a piac működéséhez, működtetéséhez szükséges adminisztratív feladatokat látja el, biztosítva az árusoknak a helyek online foglalását, illetve azon túl virtuális piacteret biztosít az eladóknak.

  1. tájékoztatással, nyilvánossággal kapcsolatos kötelezettségek teljesítése (A4)

A nyilvánosságbiztosítási tevékenység keretében külön honlapot hoztunk létre:  www.tornyospiac.hu, mely egyben az ügyviteli szoftverrel is együttműködik. A honlap egyben biztosítja a teljes ingatlan alkalmi, az üzlethelyiségek tartós, illetve a mobil eszközök díj ellenében történ bérbeadásának reklámozását. A honlap virtuális piactere egy integrátori, közvetítői szerepet is betölt.

A megvalósítás helyszínén „B” típusú tábla került elhelyezése, illetve kommunikációs célra alkalmas fotódokumentáció készült.

Eredményesség:

A projekt egészéhez szükséges előkészítő munkák, beszerzések, illetve a kivitelezési munkák megfelelő műszaki tartalommal elkészültek. A határidőcsúszások érdemi kockázatot nem jelentettek. A projekt összességében a tervezett határidőre befejeződött.

A Projekt tervezett teljes költsége összesen: 58 600 697 Ft

A Projekt engedélyezett elszámolható költsége összesen: 57 298 977 Ft

A Projekt nem elszámolható költségei összesen: 1 301 720 Ft

Támogatás összege: 48 704 125 Ft

Önerő Támogatói Okirat szerint: 9 896 572 Ft, melyből saját forrás: 9 896 572 Ft, Egyéb támogatás: 0 Ft

A Projekt nem elszámolható költségeire jutó önerő: 1 301 720 Ft

 

A projekt megvalósítása során a kifizetett teljes költség: 59 195 377 Ft volt, melyből 48 676 639,55 forintot a támogatás terhére, a fennmaradó 10 518 737,45 Ft-ot önerőként biztosítottunk.

A beszerzések során a mobil kézmosó és az építési, kivitelezési tevékenységek bruttó 31 504 Ft megtakarítást jelentettek, ugyanakkor a láda és rekeszmosó, a hűtőgépkocsi, nullrevizió, a kamerarendszer és a nyilvánosságbiztosítási feladatok a tervezetthez képest 1 928 094 forint többletköltséget okoztak.

A projektmegvalósítás során kockázatot a covid járványt követő ellátási gondok, illetve az ebből eredő jelentős áremelkedések okozták. Elsősorban a távol-keleti elektronikát felhasználó eszközök drágulása volt szembetűnő.

Kockázatként jelentkezett továbbá a napelemes rendszer bővítése, mivel a megváltozott szabályok alapján a meglévő egyfázisú hálózatra a E.On nem engedte a rácsatlakozást. Az ingatlan és a mérőhely tulajdonosa saját költségén háromfázisú hálózatot alakított ki a piac területén. Az új mérőhely és belső hálózat alkalmassá vált a rendszer üzemeltetésére.

Összességében a tervezet projektet teljes egészében azonos vagy magasabb műszaki tartalommal, igaz magasabb költségszinten, több önerővel, de megvalósítottuk.