Foglalási és feltöltési szabályok, útmutató
A Tornyospiac stand/asztal foglalási feltételei, a virtuális piac használatának módja
I.A Szolgáltató adatai
A Szolgáltató neve: a www.tornyospiac.hu weboldal üzemeltetője a Tornyospálca Községért Közalapítvány (továbbiakban: Szolgáltató)
A Szolgáltató székhelye: 4642 Tornyospálca, Rákóczi utca 23.
A Szolgáltató adószáma: 18803626-1-15
Képviseletében eljár: Torony Józsefné kuratóriumi elnök
Nyilvántartó bíróság: Nyíregyházi Törvényszék
A Szolgáltató telefonszáma: 06-45-445-001
A Szolgáltató elektronikus levelezési címe (e-mail): kozalapitvany@tornyospalca.hu
A Szolgáltató postai címe: 4642 Tornyospálca, Rákóczi utca 23.
A Tornyospiac, mint termelői piac a vonatkozó jogszabályok alapján megalkotott üzemeltetési szabályzat alapján működik, amely letölthető a www.tornyospiac.hu weboldalról.
II.A Tornyospiac üzemeltetői lehetőséget kívántak teremteni az asztalok (stand) online úton történő foglalására, valamint a virtuális piac használatára a következő feltételek szerint.
A tornyospiac.hu weboldalon a „stand foglalás” és „termék feltöltése a virtuális piaci térbe” regisztrációval érhetőek el. A tornyospiac.hu weboldalon a foglalás és feltöltés elektronikus úton, a weboldal funkcióinak használatával lehetséges a következők szerint.
II.1. Regisztráció
A regisztrációra a főoldalon található „regisztráció” menüpont alatt van lehetőség, egy valós e-mail cím, felhasználónév, a vezetéknév és a keresztnév, FELIR azonosító, Őstermelői igazolvány számának megadásával, valamint egy választott jelszóval, majd az adatkezelési tájékoztató és jelen tájékoztató elfogadásával. A Felhasználó a regisztráció során kijelenti, hogy az adatkezelési tájékoztatót megismerte, a benne foglaltakat tudomásul vette, valamint jelen tájékoztatót megismerte és elfogadta.
A Felhasználó a regisztráció során köteles a saját valós adatait megadni. A Szolgáltató mentesül a felelősség alól, amennyiben a Felhasználó más személy személyes adatait használja. A regisztrációt követően a megadott e-mail címre a Szolgáltató visszaigazoló emailt küld.
Felhasználó a regisztrált adatokban bekövetkezett változásokat köteles a Szolgáltatónak bejelenteni vagy személyesen elvégezni az adatmódosítást, amelyet a Fiókom menüpontban tud megtenni. Az így megváltoztatott adatok az aktív foglalás adatait, valamint az aktív virtuális piactér feltöltéseit nem érintik. A Szolgáltatót a regisztrált adatok Felhasználó által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért felelősség nem terheli. Továbbá nem terheli felelősség a Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen vagy pontatlanul megadott adatok miatt kialakult problémáért, hibáért.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség abból adódóan sem, ha a Felhasználó a jelszavát elfelejti vagy illetéktelenek számára hozzáférhetővé teszi, vagy ha az illetéktelenek számára nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
A Felhasználó a regisztrációját a Szolgáltatónak küldött email üzenettel bármikor töröltetheti. Az üzenet megérkezése után a Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik a regisztráció törléséről. Amennyiben a Szolgáltató nincs meggyőződve arról, hogy a regisztrált Felhasználótól érkezett a törlésre irányuló üzenet, további lépéseket tehet a bizonyosság érdekében. A törlést követően a Felhasználó megadott adatai törlésre kerülnek, de ez nem érinti a korábbi, már lezárt vagy még folyamatban lévő foglalásokat, feltöltéseket, az ehhez kapcsolódó adatokat és dokumentumokat. A törlés után az adatok visszaállítására nincs lehetőség.
Amennyiben a Felhasználó tudomást szerez arról, hogy a megadott jelszóhoz jogosulatlanul hozzáfértek, köteles haladéktalanul megváltoztatni azt. Ha tudomására jutott, hogy a jelszó használatával visszaéltek, köteles erről tájékoztatni a Szolgáltatót.
Az elfelejtett jelszó esetében a „bejelentkezés” gombra kattintva megjelenő „Elfelejtette a jelszavát?” gombot használva nyújt megoldást a Szolgáltató a következők szerint:
A megjelenő űrlapon meg kell adni a regisztrációhoz tartozó e-mail címet, amelyre a rendszer az elküld gomra kattintás után, egy automatikus levelet küld. A levélben található linkre kattintva megadhatjuk az új jelszót. A változtatás sikerességéről üzenetet jelenít meg a rendszer.
II.2. Asztal/stand foglalásának folyamata
A weboldalon regisztrációval lehet előzetesen piaci standot foglalni. A regisztrált Felhasználó a bejelentkezést követően elindíthatja a foglalás folyamatát a menüsor „bejelentkezés” gombjára kattintva. Bejelentkezéskor az e-mail címet vagy a felhasználónevet, és a jelszót kell megadni, majd a „belépés” gombra kattintani.
A bejelentkezést követően a „Tornyospiac stand foglalása” menüpontra kattintva ki lehet választani a Fogyasztónak megfelelő standot. A Felhasználó feladata, hogy a foglalási adatokat ellenőrizze, ha szükséges módosítsa.
A weboldalon megjelenített standok árai forintban meghatározott bruttó árak, már tartalmazzák az előírt 27 %-os áfát.
Az standok megjelenítésénél feltüntetésre kerül a stand megnevezése, elhelyezkedése, valamint az ár forintban, továbbá a stand fotója.
A Felhasználó a bejelentkezést követően a kiválasztott stand fotóra kattintva kezdheti meg a foglalást, majd kiválasztja a megjelenő naptári napot, napokat, időszakot, amely időpontokra előzetesen lefoglalja a kiválasztott standot. A foglalás a „foglalás” gombra kattintva történik meg, miután a Felhasználó a szöveg melletti kis négyzetre kattintva először nyilatkozik e tájékoztató megismeréséről és elfogadásáról, majd nyilatkozik az adatkezelési tájékoztató megismeréséről és elfogadásáról is.
A foglalásról a Felhasználó e-mail üzenetet kap. A helyhasználati díj megfizetése kizárólag személyesen lehetséges, a kiválasztott/lefoglalt első napon elkezdve, naponta készpénzben a helyszínen, a piacfelügyelőnél, aki erről készpénzfizetési számlát állít ki. ÁFA-s számla kiállításához a Felhasználó a helyszínen adja meg az adatait a piacfelügyelőnek, aki a kifizetésről papír alapú számlát állít ki a Felhasználó számára.
A Felhasználónak a foglalással fizetési kötelezettsége keletkezik.
A Felhasználónak a „foglalás” gombra kattintás előtt van lehetősége módosítani az adatait, valamint a foglalt stand típusát. Amennyiben a foglalást követően szembesül azzal, hogy hibás adatokat adott meg, vagy hibás foglalást küldött el, 24 órán belül van arra lehetősége, hogy telefonon vagy emailben ezt jelezze a Szolgáltató felé, aki segít a valós foglalás kialakításában.
A foglalásról a Szolgáltató visszaigazoló e-mailt küld. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a foglalás részleteit. A visszaigazoló e-mail szerződést keletkeztet a Szolgáltató és a Felhasználó között.
A foglalás feldolgozása munkanapokon munkaidőben történik, a beérkezés sorrendjében. Amennyiben a megrendelés munkanapokon kívüli időszakban történik, az azt követő munkanapon kezdődik meg a feldolgozás.
A foglalás a kifizetéssel és a foglalt stand Felhasználónak történő átadásával teljesül.
Amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített lefoglalt standot, késedelembe esik, szerződésszegést követ el.
II.3. A „virtuális piac” ingyenes használata
A virtuális piac segítségével a termelők feltölthetik az eladásra szánt termékeik, áruik fotóját, mennyiségi, minőségi információikat, az eladó nevét, elérhetőségeit (telefonszám, e-mail cím) a virtuális piactérre. A szolgáltatás ingyenes, de regisztrációhoz kötött. További feltétel az adatkezelési tájékoztató és jelen tájékoztató elfogadása a szöveg melletti négyzetre kattintással. A feltöltött képek és szövegek jóváhagyását az admin végzi, aki a megtekintést követően élesíti/engedélyezi a megjelenést. A szolgáltatással élő termelő a Szolgáltató e-mail címére küldött levélben kérheti a feltöltések törlését.
III.A panaszok kezelése
A Felhasználó a foglalással, a foglalás teljesítésével, a Szolgáltató nevében eljáró személyek magatartásával kapcsolatos panaszát szóban vagy írásban közölheti.
A panasz ügyintézésének helye: 4642 Tornyospálca, Rákóczi utca 23.
A Felhasználó a panaszát az alábbi postai levelezési címen, illetve elektronikus levelezési címen (email cím) juttathatja el a Vállalkozáshoz:, kozalapitvany@tornyospalca.hu, 4642 Tornyospálca, Rákóczi utca 23., de érkezhet panasz telefonon is a következő telefonszámra: 06-45-445-001
A Felhasználó szóbeli panaszát a Szolgáltató azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról a Szolgáltató haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel és annak egy másolati példányát:
-személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak adja át,
-telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően 30 napon belül írásban érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt.
A panaszt elutasító álláspontot a Szolgáltató indokolja.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítószámmal látja el.
A panaszról felvett jegyzőkönyv a következőket tartalmazza:
-a Felhasználó nevét lakcímét,
-a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját,
-a Felhasználó panaszának részletes leírását,
-a Felhasználó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét,
-a Szolgáltató nyilatkozatát a Felhasználó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
-a jegyzőkönyvet felvevő személy és a Felhasználó aláírását,
-a jegyzőkönyv felvételének helyét, idejét,
-telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlő szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén az egyedi azonosítószámot.
Természetesen a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználó aláírására nincs szükség.
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig őrzi meg.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató írásban tájékoztatja a Felhasználót, hogy panaszával annak jellege szerint, mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület címét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamit levelezési címét.
A Felhasználó fordulhat a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz. Általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el. A kormányhivatalok elérhetőségei megtalálhatóak: www.kormanyhivatal.hu/elerhetosegek
A panaszával a Felhasználó a békéltető testülethez is fordulhat: A békéltető testületek listáját és elérhetőségét itt találja: www.bekeltetes.hu
A Szolgáltató kijelenti, hogy a jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testület eljárását.
A fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése a békéltető testületek hatáskörébe tartozik. A békéltető testület feladata, hogy megkíséreljen a fogyasztói jogvita rendezése céljából egy egyezség létrehozását a felek között. Az egyezség hiánya esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a megyei kereskedelmi és iparkamarák által működtetett szakmailag független testület. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben meghatározott valamennyi megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárhat. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási a hely tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Fogyasztó belföldi lakóhelye vagy tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása a Fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A békéltető testület tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal vagy kötelezettségekkel kapcsolatban. A Fogyasztó a panaszával az uniós online vitarendezési fórumhoz egy egyszerű regisztrációt követően is fordulhat. A regisztrációt követően a bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó a holnapon keresztül, amelynek az elérhetősége: http://ec.europa.eu/odr. Amennyiben a békéltető testület eljárása nem vezetett eredményre, vagy a Fogyasztó nem is fordult a békéltető testülethez, a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van keresetlevéllel bírósághoz fordulni.
-
Adatvédelem
A személyes adatok kezelésével és védelmével kapcsolatos szabályokat az adatkezelési tájékoztató (http://tornyospiac.hu/adatvedelmi-nyilatkozat-gdpr) tartalmazza.
Tornyospálca, 2022.11.30.